Friday, April 30, 2021

Airbus Helicopters_Fennec/Eurocopter Fennec

Airbusovi helikopterji_Fennec / Eurocopter Fennec:

Eurocopter AS550 Fennec in AS555 Fennec 2 sta lahka, večnamenska vojaška helikopterja, ki jih proizvaja Eurocopter Group. Na podlagi serij AS350 Ecureuil in AS355 Ecureuil 2 sta poimenovani po lisici fennec. Oboroženi različici AS550 in AS555 so lahko opremljeni s koaksialnim orožjem, raketami, torpedi in različnim drugim strelivom.

Airbus Helicopters_H120 / Eurocopter EC120 Colibri:

Eurocopter EC120 Colibri ("kolibri") je petsedežni, enomotorni, lahki helikopter. EC120B je Eurocopter sestavil in razvil Eurocopter, China National Aero-Technology Import & Export Corporation (CATIC), Harbin Aviation Industries (Group) Ltd (HAIG) in Singapore Technologies Aerospace Ltd (STAero) v francoski tovarni Marignane. v Franciji in Avstraliji.

Airbusovi helikopterji_H120_Colibri / Eurocopter EC120 Colibri:

Eurocopter EC120 Colibri ("kolibri") je petsedežni, enomotorni, lahki helikopter. EC120B je Eurocopter sestavil in razvil Eurocopter, China National Aero-Technology Import & Export Corporation (CATIC), Harbin Aviation Industries (Group) Ltd (HAIG) in Singapore Technologies Aerospace Ltd (STAero) v francoski tovarni Marignane. v Franciji in Avstraliji.

Airbus Helicopters_H125 / Eurocopter AS350 Écureuil:

Eurocopter AS350 Écureuil , zdaj Airbus Helicopters H125 , je enomotorni lahki helikopter, prvotno zasnovan in izdelan v Franciji pri Aérospatiale in Eurocopter. V Severni Ameriki AS350 tržijo kot AStar . AS355 Ecureuil 2 je dvomotorna različica, ki jo v Severni Ameriki tržijo kot TwinStar. Eurocopter EC130 je izpeljanka letalskega ogrodja AS350 in proizvajalec meni, da je del družine enomotorjev Écureuil.

Helikopterji Airbus_H125M_Fennec / Eurocopter Fennec:

Eurocopter AS550 Fennec in AS555 Fennec 2 sta lahka, večnamenska vojaška helikopterja, ki jih proizvaja Eurocopter Group. Na podlagi serij AS350 Ecureuil in AS355 Ecureuil 2 sta poimenovani po lisici fennec. Oboroženi različici AS550 in AS555 so lahko opremljeni s koaksialnim orožjem, raketami, torpedi in različnim drugim strelivom.

Airbusovi helikopterji_H125_Ecureuil / Eurocopter AS350 Écureuil:

Eurocopter AS350 Écureuil , zdaj Airbus Helicopters H125 , je enomotorni lahki helikopter, prvotno zasnovan in izdelan v Franciji pri Aérospatiale in Eurocopter. V Severni Ameriki AS350 tržijo kot AStar . AS355 Ecureuil 2 je dvomotorna različica, ki jo v Severni Ameriki tržijo kot TwinStar. Eurocopter EC130 je izpeljanka letalskega ogrodja AS350 in proizvajalec meni, da je del družine enomotorjev Écureuil.

Airbus Helicopters_H125_% C3% 89cureuil / Eurocopter AS350 Écureuil:

Eurocopter AS350 Écureuil , zdaj Airbus Helicopters H125 , je enomotorni lahki helikopter, prvotno zasnovan in izdelan v Franciji pri Aérospatiale in Eurocopter. V Severni Ameriki AS350 tržijo kot AStar . AS355 Ecureuil 2 je dvomotorna različica, ki jo v Severni Ameriki tržijo kot TwinStar. Eurocopter EC130 je izpeljanka letalskega ogrodja AS350 in proizvajalec meni, da je del družine enomotorjev Écureuil.

Helikopterji Airbus_H130 / Eurocopter EC130:

Eurocopter EC130 je enomotorni lahki helikopter, razvit iz prejšnjega Eurocopterja AS350 Écureuil, ena glavnih sprememb pa je bila uvedba naprave proti navoru Fenestron namesto običajnega repnega rotorja. Začela ga je izdelovati skupina Eurocopter Group, ki bo kasneje preimenovana v Airbus Helicopters.

Helikopterji Airbus_H135 / Eurocopter EC135:

Eurocopter EC135 je dvomotorni civilni lahki helikopter, ki ga proizvaja Airbus Helicopters. Lahko leti po pravilih instrumentalnega letenja (IFR) in je opremljen z digitalnim avtomatskim sistemom za nadzor letenja (AFCS). Prvič je poletel 15. februarja 1994, začel je obratovati leta 1996, do septembra 2020 pa jih je bilo dobavljenih 1.400 za 300 operaterjev v 60 državah, kar je skupno več kot 5 milijonov ur letenja. Uporablja se predvsem za helikopterske nujne medicinske storitve, korporativni prevoz, organe pregona, vetrno podporo na morju in vojaško usposabljanje za letenje. Polovica jih je v Evropi, četrtina pa v Severni Ameriki. H135M, certificiran pod imenom Eurocopter EC635, je vojaška različica.

Helikopterji Airbus_H135M / Eurocopter EC635:

Eurocopter EC635 je večnamenski lahki helikopter, ki ga je Eurocopter razvil kot vojaško različico Eurocopter EC135. Je dvomotorno letalo in lahko sprejme do 8 oseb, vključno s pilotom, ter vrsto vojaške opreme ali oborožitve. Helikopter se trži za prevoz čet, zdravstveno evakuacijo, prevoz tovora, izvidništvo in nadzor ter misije oborožene bojne podpore.

Airbus Helicopters_H145 / Eurocopter EC145:

Airbus Helicopters H145 je dvomotorni lahki helikopter, ki ga je razvil in izdelal Airbus Helicopters. Prvotno imenovan BK 117 C2 , H145 temelji na modelu MBB / Kawasaki BK 117 C1, ki je leta 1992 z združitvijo helikopterskega oddelka Daimsler-Benza Messerschmitt-Bölkow-Blohm postal del kombinirane sestave Eurocopter. in helikopterska divizija Aérospatiale-Matra za oblikovanje Eurocopterja. Helikopter je bil prej imenovan EC145; posodobljena različica, EC145 T2, se je leta 2015 preimenovala v H145.

Helikopterji Airbus_H145M / Eurocopter EC145:

Airbus Helicopters H145 je dvomotorni lahki helikopter, ki ga je razvil in izdelal Airbus Helicopters. Prvotno imenovan BK 117 C2 , H145 temelji na modelu MBB / Kawasaki BK 117 C1, ki je leta 1992 z združitvijo helikopterskega oddelka Daimsler-Benza Messerschmitt-Bölkow-Blohm postal del kombinirane sestave Eurocopter. in helikopterska divizija Aérospatiale-Matra za oblikovanje Eurocopterja. Helikopter je bil prej imenovan EC145; posodobljena različica, EC145 T2, se je leta 2015 preimenovala v H145.

Helikopterji Airbus_H155 / Eurocopter EC155:

Eurocopter EC155 je srednjevelik helikopter za prevoz potnikov velikega dosega, ki ga je Eurocopter razvil iz svoje družine Dauphin za civilno letalstvo. Je dvomotorno letalo, ki lahko sprejme do 13 potnikov skupaj z 1 ali 2 posadkami, odvisno od konfiguracije stranke. Helikopter se trži za potniški promet, podporo na morju, VIP službe za prevoz in prevoz za nezgode. Leta 2015 se je EC155 uradno preimenoval v H155, v skladu s preoblikovanjem podjetja Eurocopter v helikopterje Airbus.

Helikopterji Airbus_H160 / Helikopterji Airbus H160:

Airbus Helicopters H160 je srednje uporaben helikopter, ki ga je razvil Airbus Helicopters. Uradno predstavljen na Heli-Expo v Orlandu na Floridi 3. marca 2015, naj bi nadomestil modele AS365 in EC155 v sestavi podjetja. Junija 2015 je potekal prvi testni let; prve dobave strankam so pričakovali leta 2018, vendar so zdrsnili na leto 2020.

Helikopterji Airbus_H160M_Gu% C3% A9pard / Helikopterji Airbus H160:

Airbus Helicopters H160 je srednje uporaben helikopter, ki ga je razvil Airbus Helicopters. Uradno predstavljen na Heli-Expo v Orlandu na Floridi 3. marca 2015, naj bi nadomestil modele AS365 in EC155 v sestavi podjetja. Junija 2015 je potekal prvi testni let; prve dobave strankam so pričakovali leta 2018, vendar so zdrsnili na leto 2020.

Helikopterji Airbus_H175 / Helikopterji Airbus H175:

Airbus Helicopters H175 je srednje tonski helikopter razreda 7 ton, ki ga proizvaja Airbus Helicopters. Na Kitajskem proizvaja H175 Kitajska korporacija za letalsko industrijo (AVIC) kot Avicopter AC352 . Prvotno izstreljen kot Eurocopter EC175 in Harbin Z-15, je bil omenjen kot "super-srednji" helikopter.

Airbus Helicopters_H215 / Eurocopter AS332 Super Puma:

Airbus Helicopters H215 je dvomotorni srednje močan helikopter s štirimi lopaticami, ki ga je prvotno razvil Aérospatiale, kasneje Eurocopter in trenutno Airbus Helicopters. Gre za preoblikovano in obsežnejšo različico originalne Aérospatiale SA 330 Puma. Super Puma je prvič letela leta 1978, kot glavni proizvodni model te vrste pa je leta 1980 nasledila SA 330 Puma. Od leta 1990 se Super Pume v vojaški službi tržijo pod oznako AS532 Cougar. Leta civilna služba je bila leta 2004 predstavljena naslednja generacija naslednika AS 332, nadalje razširjeni Eurocopter EC225 Super Puma.

Airbus Helicopters_H215M / Eurocopter AS532 Cougar:

Eurocopter AS532 Cougar je dvomotorni, srednje težek, večnamenski helikopter, ki ga je razvila Francija. AS532 je razvoj in nadgradnja Aérospatiale SA 330 Puma v militarizirani obliki. Njegov civilni dvojnik je Eurocopter AS332 Super Puma. AS532 je bil nadalje razvit kot Eurocopter EC725.

Airbusovi helikopterji_H215M_Cougar / Eurocopter AS532 Cougar:

Eurocopter AS532 Cougar je dvomotorni, srednje težek, večnamenski helikopter, ki ga je razvila Francija. AS532 je razvoj in nadgradnja Aérospatiale SA 330 Puma v militarizirani obliki. Njegov civilni dvojnik je Eurocopter AS332 Super Puma. AS532 je bil nadalje razvit kot Eurocopter EC725.

Airbus Helicopters_H215_Super_Puma / Eurocopter AS332 Super Puma:

Airbus Helicopters H215 je dvomotorni srednje močan helikopter s štirimi lopaticami, ki ga je prvotno razvil Aérospatiale, kasneje Eurocopter in trenutno Airbus Helicopters. Gre za preoblikovano in obsežnejšo različico originalne Aérospatiale SA 330 Puma. Super Puma je prvič letela leta 1978, kot glavni proizvodni model te vrste pa je leta 1980 nasledila SA 330 Puma. Od leta 1990 se Super Pume v vojaški službi tržijo pod oznako AS532 Cougar. Leta civilna služba je bila leta 2004 predstavljena naslednja generacija naslednika AS 332, nadalje razširjeni Eurocopter EC225 Super Puma.

Airbus Helicopters_H225 / Eurocopter EC225 Super Puma:

Airbus Helicopters H225 je potniški transportni helikopter velikega dosega, ki ga je Eurocopter razvil kot naslednjo generacijo civilne družine Super Puma. Je dvomotorno letalo in lahko sprejme do 24 potnikov skupaj z dvema posadkama in osebjem v kabini, odvisno od konfiguracije kupca. Helikopter se trži za podporo na morju in naloge VIP prevoza potnikov ter za javne službe.

Helikopterji Airbus_H225M / Eurocopter EC725:

Eurocopter EC725 Caracal , ki se danes imenuje Airbus Helicopters H225M , je taktični transportni vojaški helikopter velikega dosega, razvit iz Eurocopter AS532 Cougar za vojaško uporabo. Je dvomotorno letalo in lahko sprejme do 28 sedečih vojakov skupaj z dvema posadkama, odvisno od konfiguracije stranke. Helikopter se trži za prevoz čet, evakuacijo nesreč in bojne naloge iskanja in reševanja ter je podoben civilnemu EC225 Super Puma.

Helikopterji Airbus_H225M_Caracal / Eurocopter EC725:

Eurocopter EC725 Caracal , ki se danes imenuje Airbus Helicopters H225M , je taktični transportni vojaški helikopter velikega dosega, razvit iz Eurocopter AS532 Cougar za vojaško uporabo. Je dvomotorno letalo in lahko sprejme do 28 sedečih vojakov skupaj z dvema posadkama, odvisno od konfiguracije stranke. Helikopter se trži za prevoz čet, evakuacijo nesreč in bojne naloge iskanja in reševanja ter je podoben civilnemu EC225 Super Puma.

Airbus Helicopters_H225_Super_Puma / Eurocopter EC225 Super Puma:

Airbus Helicopters H225 je potniški transportni helikopter velikega dosega, ki ga je Eurocopter razvil kot naslednjo generacijo civilne družine Super Puma. Je dvomotorno letalo in lahko sprejme do 24 potnikov skupaj z dvema posadkama in osebjem v kabini, odvisno od konfiguracije kupca. Helikopter se trži za podporo na morju in naloge VIP prevoza potnikov ter za javne službe.

Airbusovi helikopterji_HH-65_Dolphin / Eurocopter MH-65 Dolphin:

Eurocopter MH-65 Dolphin je dvomotorni helikopter, ki ga upravlja Obalna straža ZDA (USCG) za iskanje in reševanje (SAR), sposobno za medevac, ter oborožene misije uporabe sile v zraku. Je različica francosko izdelanega Eurocopterja AS365 Dauphin.

Airbus Helicopters_Tiger / Eurocopter Tiger:

Eurocopter Tiger je štirislojni, dvomotorni napadalni helikopter, ki je prvič začel obratovati leta 2003. Izdeluje ga Airbus Helicopters, družba naslednica helikopterskih oddelkov Aérospatiale in DASA, ki ga označujejo za EC665 . Po njihovih jezikih je v Nemčiji znan kot Tiger ; v Franciji in Španiji se imenuje Tigre .

Airbus Helicopters_Tiger_EC665 / Eurocopter Tiger:

Eurocopter Tiger je štirislojni, dvomotorni napadalni helikopter, ki je prvič začel obratovati leta 2003. Izdeluje ga Airbus Helicopters, družba naslednica helikopterskih oddelkov Aérospatiale in DASA, ki ga označujejo za EC665 . Po njihovih jezikih je v Nemčiji znan kot Tiger ; v Franciji in Španiji se imenuje Tigre .

Airbusovi helikopterji_UH-72A_Lakota / Eurocopter UH-72 Lakota:

Eurocopter UH-72 Lakota je dvomotorni helikopter z enim glavnim rotorjem s štirimi lopaticami. UH-72 je militarizirana različica Eurocopterja EC145, zgradil pa ga je ameriški Eurocopter, oddelek Airbus Group, Inc. Helikopter je bil sprva tržen kot UH-145 , helikopter pa je bil izbran kot zmagovalec lahkega uporabnega helikopterja ameriške vojske (LUH) 30. junija 2006. Oktobra 2006 je ameriški Eurocopter oddal proizvodno pogodbo za 345 letal, ki bodo nadomestila starajoča se helikopterja Bell UH-1H / V Iroquois in Bell OH-58A / C Kiowa v ameriški vojski in vojski Nacionalne garde flote. V ZDA izvaja logistične in podporne misije za domovinsko varnost, misije za odzivanje na nesreče in medicinske evakuacije.

Helikopterji Airbus_UH-72_Lakota / Eurocopter UH-72 Lakota:

Eurocopter UH-72 Lakota je dvomotorni helikopter z enim glavnim rotorjem s štirimi lopaticami. UH-72 je militarizirana različica Eurocopterja EC145, zgradil pa ga je ameriški Eurocopter, oddelek Airbus Group, Inc. Helikopter je bil sprva tržen kot UH-145 , helikopter pa je bil izbran kot zmagovalec lahkega uporabnega helikopterja ameriške vojske (LUH) 30. junija 2006. Oktobra 2006 je ameriški Eurocopter oddal proizvodno pogodbo za 345 letal, ki bodo nadomestila starajoča se helikopterja Bell UH-1H / V Iroquois in Bell OH-58A / C Kiowa v ameriški vojski in vojski Nacionalne garde flote. V ZDA izvaja logistične in podporne misije za domovinsko varnost, misije za odzivanje na nesreče in medicinske evakuacije.

Airbus Helicopters_VSR700 / Airbus Helicopters VSR700:

Airbus Helicopters VSR700 v brezpilotnem izvidniškem helikopterju, ki ga trenutno razvijajo Airbus Helicopters.

Helikopterji Airbus_X3 / Eurocopter X³:

Eurocopter X³ (X-Cubed) je eksperimentalni visokohitrostni sestavljeni helikopter, ki ga je razvil Airbus Helicopters. Tehnološka predstavitvena platforma za koncept "visokohitrostnega hibridnega helikopterja velikega dosega" ali H³ je X³ 7. junija 2013 v ravninskem letu dosegel 255 vozlov in postavil neuradni rekord v hitrosti helikopterja. Junija 2014 so ga postavili v francoski zračni muzej v vasi Saint-Victoret.

Helikopterji Airbus_X4 / Helikopterji Airbus H160:

Airbus Helicopters H160 je srednje uporaben helikopter, ki ga je razvil Airbus Helicopters. Uradno predstavljen na Heli-Expo v Orlandu na Floridi 3. marca 2015, naj bi nadomestil modele AS365 in EC155 v sestavi podjetja. Junija 2015 je potekal prvi testni let; prve dobave strankam so pričakovali leta 2018, vendar so zdrsnili na leto 2020.

Helikopterji Airbus_X6 / Helikopterji Airbus X6:

Airbus Helicopters X6 je oblikovalski koncept 19-sedežnega dvomotornega helikopterja za težka dvigala, ki nadomešča Airbus Helicopters H225. Razvoj se je ustavil v začetku leta 2018.

Airbus Improved_A380-800 / Airbus A380:

Airbus A380 je širokotrupno letalo, ki ga proizvaja Airbus. Gre za največje potniško letalo na svetu. Študije Airbusa so se začele leta 1988, projekt pa je bil napovedan leta 1990, da bi spodbudil prevlado Boeinga 747 na trgu dolgih razdalj. Takrat imenovani projekt A3XX je bil predstavljen leta 1994; Airbus je program A380, ki je znašal 9,5 milijarde EUR (10,7 milijarde USD), sprožil 19. decembra 2000. Prvi prototip je bil predstavljen v Toulouseu 18. januarja 2005, njegov prvi let pa je bil 27. aprila 2005. Težave v električnih napeljavah so povzročile dveletno zamudo in razvojni stroški so se povečali na 18 milijard EUR. Svoj certifikat tipa je pridobila od Evropske agencije za varnost v letalstvu (EASA) in ameriške zvezne letalske uprave (FAA) 12. decembra 2006.

Airbus Industrie / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus Industrie_330 / Airbus A330:

Airbus A330 je širokotrupno letalo, ki ga je zasnoval in izdelal Airbus . Airbus je zasnoval več izvedenk letala A300, prvega letalskega letala sredi sedemdesetih let. Nato je družba začela razvijati twinjet A330 vzporedno s quadjet A340 in oba modela je lansirala s prvimi naročili junija 1987. A330-300, prva različica, je prvi polet opravila novembra 1992 in leta Air Inter začela leta Januar 1994. Nekoliko krajša različica A330-200 je sledila leta 1998.

Airbus Industrie_330-300 / Airbus A330:

Airbus A330 je širokotrupno letalo, ki ga je zasnoval in izdelal Airbus . Airbus je zasnoval več izvedenk letala A300, prvega letalskega letala sredi sedemdesetih let. Nato je družba začela razvijati twinjet A330 vzporedno s quadjet A340 in oba modela je lansirala s prvimi naročili junija 1987. A330-300, prva različica, je prvi polet opravila novembra 1992 in leta Air Inter začela leta Januar 1994. Nekoliko krajša različica A330-200 je sledila leta 1998.

Airbus Industrie_340 / Airbus A340:

Airbus A340 je širokotrupno potniško letalo dolgega dosega, ki ga je razvilo in izdelalo evropsko letalsko podjetje Airbus. Sredi sedemdesetih let je Airbus zasnoval več izvedenk letala A300, prvo letalo, in razvil A340 quadjet vzporedno z A330 twinjet. Junija 1987 je Airbus lansiral oba modela s svojimi prvimi naročili, A340-300 pa je prvi polet opravil 25. oktobra 1991. Bil je certificiran skupaj z A340-200 22. decembra 1992, obe različici pa sta začeli delovati marca 1993 s strankami, ki so jih lansirale. Lufthansa in Air France. Večji A340-500 / 600 so izstrelili 8. decembra 1997, A340-600 je prvič poletel 23. aprila 2001 in začel obratovati 1. avgusta 2002.

Airbus Industrie_340-300 / Airbus A340:

Airbus A340 je širokotrupno potniško letalo dolgega dosega, ki ga je razvilo in izdelalo evropsko letalsko podjetje Airbus. Sredi sedemdesetih let je Airbus zasnoval več izvedenk letala A300, prvo letalo, in razvil A340 quadjet vzporedno z A330 twinjet. Junija 1987 je Airbus lansiral oba modela s svojimi prvimi naročili, A340-300 pa je prvi polet opravil 25. oktobra 1991. Bil je certificiran skupaj z A340-200 22. decembra 1992, obe različici pa sta začeli delovati marca 1993 s strankami, ki so jih lansirale. Lufthansa in Air France. Večji A340-500 / 600 so izstrelili 8. decembra 1997, A340-600 je prvič poletel 23. aprila 2001 in začel obratovati 1. avgusta 2002.

Airbus Industrie_A300 / Airbus A300:

Airbus A300 je širokotrupna letala, ki jih je razvil in izdeloval Airbus. Septembra 1967 so proizvajalci letal v Združenem kraljestvu, Franciji in Zahodni Nemčiji podpisali memorandum o soglasju za razvoj velikega letalskega letala. 29. maja 1969, potem ko so Britanci odstopili od projekta 10. aprila 1969. Evropski sodelovalni proizvajalec letalskih vozil Airbus Industrie je bil uradno ustanovljen 18. decembra 1970 za njegov razvoj in proizvodnjo. Prototip je prvič poletel 28. oktobra 1972.

Airbus Industrie_A310 / Airbus A310:

Airbus A310 je širokotrupno letalo; ki ga je zasnoval in izdeloval Airbus Industrie, takratni konzorcij evropskih proizvajalcev vesoljske industrije. Airbus je imel povpraševanje po zrakoplovu, manjšem od A300, prvega dvo-reaktivnega širokotrupnega telesa. 3. aprila 1982 je prvi prototip opravil prvi polet in 11. marca 1983 prejel certifikat tipa.

Airbus Industrie_A318 / Airbus A318:

Airbus A318 je najmanjša in najmanj različna letalska družina družine Airbus A320. A318 prevaža od 107 do 132 potnikov in ima največji domet 5.700 km (3.100 nmi). Končna montaža letala je potekala v Hamburgu v Nemčiji in je namenjena predvsem za storitve kratkega dosega.

Airbus Industrie_A319 / Airbus A319:

Airbus A319 je član družine Airbus A320 družin kratkih do srednje velikih, ozkih karoserij, komercialnih potniških dvomotornih reaktivnih letal proizvajalca Airbus. A319 prevaža od 124 do 156 potnikov in doseže največ 3.700 nmi. Končna montaža letala poteka v Hamburgu v Nemčiji in Tianjinu na Kitajskem.

Družina Airbus Industrie_A320 / Airbus A320:

Družina Airbus A320 so letala z ozkim trupom, ki jih je zasnoval in izdelal Airbus. A320 je bil izstreljen marca 1984, prvič je poletel 22. februarja 1987, aprila 1988 pa ga je predstavil Air France. Prvemu članu družine je sledil daljši A321, krajši A319 in še krajši A318. Končna montaža poteka v Toulouseu v Franciji; Hamburg v Nemčiji; Tianjin na Kitajskem od leta 2009; in v Mobileu v Alabami v ZDA od aprila 2016.

Airbus Industrie_A321 / Airbus A321:

Airbus A321 je član družine Airbus A320 kratkih do srednje velikih, ozkotrupnih, komercialnih potniških dvomotornih reaktivnih letal; prevaža 185 do 236 potnikov. Ima raztegnjen trup, ki je bil prvi derivat osnovne linije A320 in je začel obratovati leta 1994 približno šest let po prvotnem A320. Letalo ima skupno oceno tipa z vsemi različicami družine Airbus A320, kar prejšnjim pilotom družine A320 omogoča letenje z letalom brez potrebe po nadaljnjem usposabljanju.

Airbus Industrie_A330 / Airbus A330:

Airbus A330 je širokotrupno letalo, ki ga je zasnoval in izdelal Airbus . Airbus je zasnoval več izvedenk letala A300, prvega letalskega letala sredi sedemdesetih let. Nato je družba začela razvijati twinjet A330 vzporedno s quadjet A340 in oba modela je lansirala s prvimi naročili junija 1987. A330-300, prva različica, je prvi polet opravila novembra 1992 in leta Air Inter začela leta Januar 1994. Nekoliko krajša različica A330-200 je sledila leta 1998.

Airbus Industrie_A330-300 / Airbus A330:

Airbus A330 je širokotrupno letalo, ki ga je zasnoval in izdelal Airbus . Airbus je zasnoval več izvedenk letala A300, prvega letalskega letala sredi sedemdesetih let. Nato je družba začela razvijati twinjet A330 vzporedno s quadjet A340 in oba modela je lansirala s prvimi naročili junija 1987. A330-300, prva različica, je prvi polet opravila novembra 1992 in leta Air Inter začela leta Januar 1994. Nekoliko krajša različica A330-200 je sledila leta 1998.

Airbus Industrie_A340 / Airbus A340:

Airbus A340 je širokotrupno potniško letalo dolgega dosega, ki ga je razvilo in izdelalo evropsko letalsko podjetje Airbus. Sredi sedemdesetih let je Airbus zasnoval več izvedenk letala A300, prvo letalo, in razvil A340 quadjet vzporedno z A330 twinjet. Junija 1987 je Airbus lansiral oba modela s svojimi prvimi naročili, A340-300 pa je prvi polet opravil 25. oktobra 1991. Bil je certificiran skupaj z A340-200 22. decembra 1992, obe različici pa sta začeli delovati marca 1993 s strankami, ki so jih lansirale. Lufthansa in Air France. Večji A340-500 / 600 so izstrelili 8. decembra 1997, A340-600 je prvič poletel 23. aprila 2001 in začel obratovati 1. avgusta 2002.

Airbus Industrie_A340-300 / Airbus A340:

Airbus A340 je širokotrupno potniško letalo dolgega dosega, ki ga je razvilo in izdelalo evropsko letalsko podjetje Airbus. Sredi sedemdesetih let je Airbus zasnoval več izvedenk letala A300, prvo letalo, in razvil A340 quadjet vzporedno z A330 twinjet. Junija 1987 je Airbus lansiral oba modela s svojimi prvimi naročili, A340-300 pa je prvi polet opravil 25. oktobra 1991. Bil je certificiran skupaj z A340-200 22. decembra 1992, obe različici pa sta začeli delovati marca 1993 s strankami, ki so jih lansirale. Lufthansa in Air France. Večji A340-500 / 600 so izstrelili 8. decembra 1997, A340-600 je prvič poletel 23. aprila 2001 in začel obratovati 1. avgusta 2002.

Airbus Industrie_A340-600 / Airbus A340:

Airbus A340 je širokotrupno potniško letalo dolgega dosega, ki ga je razvilo in izdelalo evropsko letalsko podjetje Airbus. Sredi sedemdesetih let je Airbus zasnoval več izvedenk letala A300, prvo letalo, in razvil A340 quadjet vzporedno z A330 twinjet. Junija 1987 je Airbus lansiral oba modela s svojimi prvimi naročili, A340-300 pa je prvi polet opravil 25. oktobra 1991. Bil je certificiran skupaj z A340-200 22. decembra 1992, obe različici pa sta začeli delovati marca 1993 s strankami, ki so jih lansirale. Lufthansa in Air France. Večji A340-500 / 600 so izstrelili 8. decembra 1997, A340-600 je prvič poletel 23. aprila 2001 in začel obratovati 1. avgusta 2002.

Airbus Industrie_A350 / Airbus A350:

Airbus A350 je širokotrupni reaktivni letalski zrakoplov velikega dosega, ki ga je razvil Airbus. Prva zasnova A350, ki jo je leta 2004 Airbus predlagal kot odgovor na Boeing 787 Dreamliner, bi bil razvoj A330 s sestavljenimi krili in novimi motorji .Ker je bila tržna podpora nezadostna, je leta 2006 Airbus prešel na čisto obliko "XWB", ki ga poganjajo turboventilacijski motorji Rolls-Royce Trent XWB. Prototip je prvič poletel 14. junija 2013 iz Toulousea v Franciji. Certifikat evropskega tipa Agencija za varnost v letalstvu (EASA) je bila pridobljena septembra 2014, nato pa ji je dva meseca pozneje sledilo potrdilo Zvezne letalske uprave (FAA).

Airbus Industrie_A380 / Airbus A380:

Airbus A380 je širokotrupno letalo, ki ga proizvaja Airbus. Gre za največje potniško letalo na svetu. Študije Airbusa so se začele leta 1988, projekt pa je bil napovedan leta 1990, da bi spodbudil prevlado Boeinga 747 na trgu dolgih razdalj. Takrat imenovani projekt A3XX je bil predstavljen leta 1994; Airbus je program A380, ki je znašal 9,5 milijarde EUR (10,7 milijarde USD), sprožil 19. decembra 2000. Prvi prototip je bil predstavljen v Toulouseu 18. januarja 2005, njegov prvi let pa je bil 27. aprila 2005. Težave v električnih napeljavah so povzročile dveletno zamudo in razvojni stroški so se povečali na 18 milijard EUR. Svoj certifikat tipa je pridobila od Evropske agencije za varnost v letalstvu (EASA) in ameriške zvezne letalske uprave (FAA) 12. decembra 2006.

Airbus Industrie_Flight_129 / Airbus Industrie Flight 129:

Let 129 Airbus Industrie je bil poskusni let Airbus Industrie A330-321, ki se je 30. junija 1994 na letališču Toulouse-Blagnac končal z nesrečo in pri tem ubil vseh sedem ljudi na krovu. Zadnji preizkusni let je bil potrditev sposobnosti vzleta letala z eno samo okvaro motorja. To je bila prva smrtna nesreča z Airbusom A330 in tudi prva izguba trupa tega tipa. Do nesreče letala Air France 447 1. junija 2009 je ostala edina smrtna nesreča z A330.

Airbus Industrie_G.IE/Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus Industrie_GIE / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus Industries / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus Industriie / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus Industriie_A321 / Airbus A321:

Airbus A321 je član družine Airbus A320 kratkih do srednje velikih, ozkotrupnih, komercialnih potniških dvomotornih reaktivnih letal; prevaža 185 do 236 potnikov. Ima raztegnjen trup, ki je bil prvi derivat osnovne linije A320 in je začel obratovati leta 1994 približno šest let po prvotnem A320. Letalo ima skupno oceno tipa z vsemi različicami družine Airbus A320, kar prejšnjim pilotom družine A320 omogoča letenje z letalom brez potrebe po nadaljnjem usposabljanju.

Airbus Industriie_A321 _-_ 131 / Airbus A321:

Airbus A321 je član družine Airbus A320 kratkih do srednje velikih, ozkotrupnih, komercialnih potniških dvomotornih reaktivnih letal; prevaža 185 do 236 potnikov. Ima raztegnjen trup, ki je bil prvi derivat osnovne linije A320 in je začel obratovati leta 1994 približno šest let po prvotnem A320. Letalo ima skupno oceno tipa z vsemi različicami družine Airbus A320, kar prejšnjim pilotom družine A320 omogoča letenje z letalom brez potrebe po nadaljnjem usposabljanju.

Airbus Industriie_A321_% E2% 80% 93_131 / Airbus A321:

Airbus A321 je član družine Airbus A320 kratkih do srednje velikih, ozkotrupnih, komercialnih potniških dvomotornih reaktivnih letal; prevaža 185 do 236 potnikov. Ima raztegnjen trup, ki je bil prvi derivat osnovne linije A320 in je začel obratovati leta 1994 približno šest let po prvotnem A320. Letalo ima skupno oceno tipa z vsemi različicami družine Airbus A320, kar prejšnjim pilotom družine A320 omogoča letenje z letalom brez potrebe po nadaljnjem usposabljanju.

Airbus Industriie_A330 / Airbus A330:

Airbus A330 je širokotrupno letalo, ki ga je zasnoval in izdelal Airbus . Airbus je zasnoval več izvedenk letala A300, prvega letalskega letala sredi sedemdesetih let. Nato je družba začela razvijati twinjet A330 vzporedno s quadjet A340 in oba modela je lansirala s prvimi naročili junija 1987. A330-300, prva različica, je prvi polet opravila novembra 1992 in leta Air Inter začela leta Januar 1994. Nekoliko krajša različica A330-200 je sledila leta 1998.

Airbus Industriie_A330-303 / Airbus A330:

Airbus A330 je širokotrupno letalo, ki ga je zasnoval in izdelal Airbus . Airbus je zasnoval več izvedenk letala A300, prvega letalskega letala sredi sedemdesetih let. Nato je družba začela razvijati twinjet A330 vzporedno s quadjet A340 in oba modela je lansirala s prvimi naročili junija 1987. A330-300, prva različica, je prvi polet opravila novembra 1992 in leta Air Inter začela leta Januar 1994. Nekoliko krajša različica A330-200 je sledila leta 1998.

Airbus Japonska / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus KC-30A / Airbus A330 MRTT:

Airbus A330 Multi Role Tanker Transport ( MRTT ) je zrakoplovno cisterno za oskrbo z gorivom, ki temelji na civilnem Airbusu A330.

Airbus KC-45 / EADS / Northrop Grumman KC-45:

EADS / Northrop Grumman KC-45 je bilo predlagano letalo za tankanje z zračnim polnjenjem na osnovi Airbusa A330 MRTT. Letalske sile ZDA (USAF) so v prvi fazi zamenjave starajočih se tankerjev Boeing KC-135 Stratotanker naročile 179 KC-45A. Natečaj pa je bil ponovno odprt julija 2008, potem ko je bil Boeingov protest proti nagradi podprt. Kot odgovor na novo tekmovanje je Northrop Grumman 8. marca 2010 sporočil, da opušča ponudbo za novo pogodbo, njen izvršni direktor pa je navedel, da je bila revidirana zahteva za ponudbo naklonjena Boeingu. 20. aprila 2010 je EADS objavil, da se bo znova prijavil na natečaj in s KC-45 ponudil ponudbo. Sčasoma je USAF izbral Boeing KC-46 Pegasus.

Airbus LPGA_Classic / Airbus LPGA Classic:

Airbus LPGA Classic je bil ženski profesionalni turnir v golfu na turneji LPGA, ki se je igral v Mobileu v Alabami od 2008 do 2014.

Airbus Middle_East / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus Military / Airbus Military:

Airbus Military je bila poslovna enota Airbusa, ki je bil del Evropske aeronavtične obrambno-vesoljske družbe (EADS) v obdobju od 2009 do 2013.

Airbus Military_S.AS/Airbus Military:

Airbus Military je bila poslovna enota Airbusa, ki je bil del Evropske aeronavtične obrambno-vesoljske družbe (EADS) v obdobju od 2009 do 2013.

Airbus Mobile / Airbus Mobile:

Airbus Mobile je mesto zbiranja oddelka Airbusovih komercialnih letal s sedežem v kraju Mobile v Alabami, ZDA. Spletno mesto bo glavno mesto za sestavljanje in dostavo komercialnih letal Airbus v ZDA in bo eno največjih zaposlitvenih središč v državi. Spletno mesto bo služilo kot eno od štirih končnih montažnih in dostavnih mest za družino Airbus A320 in eno od dveh končnih montažnih in dostavnih mest za Airbus A220. Letala bodo v celoti dostavljena iz Mobile Aeroplexa v Brookleyju, ki obkroža objekt Airbus.

Airbus Mobile_Bay_LPGA_Classic / Airbus LPGA Classic:

Airbus LPGA Classic je bil ženski profesionalni turnir v golfu na turneji LPGA, ki se je igral v Mobileu v Alabami od 2008 do 2014.

Airbus NEO / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus NSR / Airbus NSR:

Airbus NSR so razpravljali o zamenjavi A320 s strani Airbusa. Sprva se je govorilo, da se je leta 2014 začel ukvarjati z načrtovanjem in začeti obratovati okoli leta 2018. Razpoložljive informacije so bile zelo redke in se večinoma nanašajo na govorice o "notranjih poznavalcih", prizadevanja Airbusa pa so bila videti malo.

Airbus North_America / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus Operation_S.AS/Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus Operations_S.AS/Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus Polaris / Airbus A310:

Airbus A310 je širokotrupno letalo; ki ga je zasnoval in izdeloval Airbus Industrie, takratni konzorcij evropskih proizvajalcev vesoljske industrije. Airbus je imel povpraševanje po zrakoplovu, manjšem od A300, prvega dvo-reaktivnega širokotrupnega telesa. 3. aprila 1982 je prvi prototip opravil prvi polet in 11. marca 1983 prejel certifikat tipa.

Airbus ProSky / Airbus ProSky:

Airbus ProSky je bil podružnica Airbusa, ki je bila namenjena izboljšanju učinkovitosti upravljanja globalnega zračnega prometa (ATM), preden se je Airbus združil z Airbusom LUCEM in NAVTECH, da bi ustanovil Navblue. Sestavljen iz strokovnjakov za upravljanje zračnega prometa in ponuja različne rešitve za povečanje zmogljivosti zračnega prometa, učinkovitosti in varnosti, Airbus ProSky sodeluje z izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa (ANSP), operaterji zrakoplovov, letališkimi organi in organi civilnega letalstva.

Airbus RACER / Airbus RACER:

Airbus RACER je eksperimentalni visokohitrostni sestavljeni helikopter, ki so ga razvili Airbus Helicopters iz Eurocopterja X³. Razkrit je bil na pariškem letalskem salonu junija 2017, končna montaža pa se bo začela sredi leta 2020 za prvi let leta 2021. Vožnja do 400 km / h (216 kn) si prizadeva za 25% znižanje stroškov na razdaljo v primerjavi z običajnim helikopterjem.

Airbus SAS / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus SAS_380 / Airbus A380:

Airbus A380 je širokotrupno letalo, ki ga proizvaja Airbus. Gre za največje potniško letalo na svetu. Študije Airbusa so se začele leta 1988, projekt pa je bil napovedan leta 1990, da bi spodbudil prevlado Boeinga 747 na trgu dolgih razdalj. Takrat imenovani projekt A3XX je bil predstavljen leta 1994; Airbus je program A380, ki je znašal 9,5 milijarde EUR (10,7 milijarde USD), sprožil 19. decembra 2000. Prvi prototip je bil predstavljen v Toulouseu 18. januarja 2005, njegov prvi let pa je bil 27. aprila 2005. Težave v električnih napeljavah so povzročile dveletno zamudo in razvojni stroški so se povečali na 18 milijard EUR. Svoj certifikat tipa je pridobila od Evropske agencije za varnost v letalstvu (EASA) in ameriške zvezne letalske uprave (FAA) 12. decembra 2006.

Airbus SAS_A380-841 / Airbus A380:

Airbus A380 je širokotrupno letalo, ki ga proizvaja Airbus. Gre za največje potniško letalo na svetu. Študije Airbusa so se začele leta 1988, projekt pa je bil napovedan leta 1990, da bi spodbudil prevlado Boeinga 747 na trgu dolgih razdalj. Takrat imenovani projekt A3XX je bil predstavljen leta 1994; Airbus je program A380, ki je znašal 9,5 milijarde EUR (10,7 milijarde USD), sprožil 19. decembra 2000. Prvi prototip je bil predstavljen v Toulouseu 18. januarja 2005, njegov prvi let pa je bil 27. aprila 2005. Težave v električnih napeljavah so povzročile dveletno zamudo in razvojni stroški so se povečali na 18 milijard EUR. Svoj certifikat tipa je pridobila od Evropske agencije za varnost v letalstvu (EASA) in ameriške zvezne letalske uprave (FAA) 12. decembra 2006.

Airbus S._A._S./Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus SAS / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus SAS_A330 / Airbus A330:

Airbus A330 je širokotrupno letalo, ki ga je zasnoval in izdelal Airbus . Airbus je zasnoval več izvedenk letala A300, prvega letalskega letala sredi sedemdesetih let. Nato je družba začela razvijati twinjet A330 vzporedno s quadjet A340 in oba modela je lansirala s prvimi naročili junija 1987. A330-300, prva različica, je prvi polet opravila novembra 1992 in leta Air Inter začela leta Januar 1994. Nekoliko krajša različica A330-200 je sledila leta 1998.

Airbus SAS_A330-200 / Airbus A330:

Airbus A330 je širokotrupno letalo, ki ga je zasnoval in izdelal Airbus . Airbus je zasnoval več izvedenk letala A300, prvega letalskega letala sredi sedemdesetih let. Nato je družba začela razvijati twinjet A330 vzporedno s quadjet A340 in oba modela je lansirala s prvimi naročili junija 1987. A330-300, prva različica, je prvi polet opravila novembra 1992 in leta Air Inter začela leta Januar 1994. Nekoliko krajša različica A330-200 je sledila leta 1998.

Airbus SE / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus Safran_Launchers / ArianeGroup:

ArianeGroup , prej Airbus Safran Launchers , je skupno podjetje evropske letalske družbe Airbus in francoske skupine Safran, ustanovljene leta 2015. Sestavljajo jo tri osnovne dejavnosti: vesoljska, obrambna in varnostna s ciljem razvoja in nadaljnje proizvodnje Ariane 6.

Airbus Space_and_Defence_SpacePlane / Airbus Defense and Space Spaceplane:

Airbus Defense and Space Spaceplane , ki ga po nekaterih virih imenujejo tudi EADS Astrium TBN , je koncept suborbitalnega vesoljskega letala za prevoz vesoljskih turistov, ki ga predlaga EADS Astrium, vesoljska hčerinska družba evropskega konzorcija EADS. Maket v polni velikosti je bil uradno predstavljen v Parizu v Franciji 13. junija 2007 in je zdaj na ogled v dvorani Concorde v muzeju Musée de l'Air et de l'Espace. Projekt je prvi vstop vesoljskega turizma s strani večjega izvajalca v vesoljski industriji.

Airbus THOR / Airbus THOR:

Airbus THOR je zrakoplov brez posadke (UAV), ki ga je Airbus delno izdelal s postopkom 3D tiskanja. To je verjetno drugo letalo na 3D s 3D tiskom, ki leti štiri leta po prvem na svetu leta 2011, Sulsi. Model, podoben brezpilotnemu letalu, je bil prvič predstavljen na letalskem salonu v Berlinu leta 2016, razen delov električnih motorjev, v celoti izdelan s 3D tiskanjem iz poliamida. Čeprav so letala, kot je THOR, še vedno v beta fazi, naj bi leti postala bolj ekonomična in varna.

Airbus Thor / Airbus THOR:

Airbus THOR je zrakoplov brez posadke (UAV), ki ga je Airbus delno izdelal s postopkom 3D tiskanja. To je verjetno drugo letalo na 3D s 3D tiskom, ki leti štiri leta po prvem na svetu leta 2011, Sulsi. Model, podoben brezpilotnemu letalu, je bil prvič predstavljen na letalskem salonu v Berlinu leta 2016, razen delov električnih motorjev, v celoti izdelan s 3D tiskanjem iz poliamida. Čeprav so letala, kot je THOR, še vedno v beta fazi, naj bi leti postala bolj ekonomična in varna.

Airbus Toulouse / Toulouse – Letališče Blagnac:

Letališče Toulouse – Blagnac je mednarodno letališče, ki se nahaja 3,6 navtične milje zahodno severozahodno od Toulouseja, delno v Blagnacu, obe občini departmaja Haute-Garonne v francoski regiji Occitanie. Leta 2017 je letališče postreglo z 9.264.611 potniki. Od aprila 2017 letališče ponuja lete na 74 destinacij, večinoma v Evropi in Severni Afriki, z nekaj dodatnimi sezonskimi povezavami na dolge razdalje.

Airbus Training_Centre_Europe / Airbus Training Center Europe:

Airbus Training Center Europe je eden od osmih centrov evropske vesoljske družbe Airbus, ki je namenjen usposabljanju pilotov in inženirjev letalskih prevoznikov. Center se nahaja v kraju Blagnac, blizu Toulousea (Francija), in pristojni organ za civilno letalstvo odobri izvedbo tečajev o Airbusu A300, A310, družini A320, A330, A340, A350XWB in A380.

Airbus Transport_International / Airbus:

Airbus SE je evropska večnacionalna letalska družba. Od leta 2019 je Airbus največji svetovni proizvajalec letalskih prevoznikov in je prevzel največ naročil letalskih prevoznikov, presegel je tekmeca Boeing. Oblikuje, proizvaja in prodaja civilne in vojaške vesoljske izdelke po vsem svetu ter proizvaja letala v Evropski uniji in drugih državah. Podjetje ima tri oddelke: komercialna letala , obrambo in vesolje ter helikopterje , tretji pa je največji v svoji panogi po prihodkih in dobavi turbinskih helikopterjev.

Airbus UHCA / Airbus A380:

Airbus A380 je širokotrupno letalo, ki ga proizvaja Airbus. Gre za največje potniško letalo na svetu. Študije Airbusa so se začele leta 1988, projekt pa je bil napovedan leta 1990, da bi spodbudil prevlado Boeinga 747 na trgu dolgih razdalj. Takrat imenovani projekt A3XX je bil predstavljen leta 1994; Airbus je program A380, ki je znašal 9,5 milijarde EUR (10,7 milijarde USD), sprožil 19. decembra 2000. Prvi prototip je bil predstavljen v Toulouseu 18. januarja 2005, njegov prvi let pa je bil 27. aprila 2005. Težave v električnih napeljavah so povzročile dveletno zamudo in razvojni stroški so se povečali na 18 milijard EUR. Svoj certifikat tipa je pridobila od Evropske agencije za varnost v letalstvu (EASA) in ameriške zvezne letalske uprave (FAA) 12. decembra 2006.

Airbus UK / Airbus UK:

Airbus UK je hčerinska družba Airbusa v popolni lasti, ki proizvaja krila za letala Airbus. Ko je bil leta 2001 Airbus ustanovljen kot delniška družba, je BAE Systems v zameno za 20-odstotni delež novega podjetja prenesel svoje zmogljivosti v Združenem kraljestvu. Ti objekti so postali Airbus UK. Podjetje ima dve glavni lokaciji, odgovorni za načrtovanje in izdelavo visokotehnoloških kril za vse modele Airbusa, pa tudi za splošno zasnovo in dobavo sistema za gorivo. Za večino modelov Airbusa je podjetje odgovorno za splošno zasnovo in dobavo podvozja. Podjetje zaposluje približno 13.000 ljudi na dveh lokacijah: v Filtonu, kjer se skupaj z nekaterimi predelovalnimi dejavnostmi izvajajo inženirske in oblikovalske dejavnosti, ter v Broughtonu, kjer poteka proizvodnja večjih komponent kril in montaža vseh kril.

Airbus UK_Broughton / Airbus UK Broughton FC:

Airbus UK Broughton Football Club je nogometna ekipa s sedežem v Broughtonu, Flintshire, Wales. Izvirali so iz delovne ekipe letalske tovarne Airbus UK, kjer se izdelujejo krila letala Airbus, zato so dobili vzdevek Wingmakers ali The Planemakers . Trenutno igrajo v Cymru North.

Airbus UK_Broughton_F.C./Airbus UK Broughton FC:

Airbus UK Broughton Football Club je nogometna ekipa s sedežem v Broughtonu, Flintshire, Wales. Izvirali so iz delovne ekipe letalske tovarne Airbus UK, kjer se izdelujejo krila letala Airbus, zato so dobili vzdevek Wingmakers ali The Planemakers . Trenutno igrajo v Cymru North.

Airbus UK_Broughton_FC / Airbus UK Broughton FC:

Airbus UK Broughton Football Club je nogometna ekipa s sedežem v Broughtonu, Flintshire, Wales. Izvirali so iz delovne ekipe letalske tovarne Airbus UK, kjer se izdelujejo krila letala Airbus, zato so dobili vzdevek Wingmakers ali The Planemakers . Trenutno igrajo v Cymru North.

Airbus UK_F.C./Airbus UK Broughton FC:

Airbus UK Broughton Football Club je nogometna ekipa s sedežem v Broughtonu, Flintshire, Wales. Izvirali so iz delovne ekipe letalske tovarne Airbus UK, kjer se izdelujejo krila letala Airbus, zato so dobili vzdevek Wingmakers ali The Planemakers . Trenutno igrajo v Cymru North.

Airbus UK_F._C./Airbus UK Broughton FC:

Airbus UK Broughton Football Club je nogometna ekipa s sedežem v Broughtonu, Flintshire, Wales. Izvirali so iz delovne ekipe letalske tovarne Airbus UK, kjer se izdelujejo krila letala Airbus, zato so dobili vzdevek Wingmakers ali The Planemakers . Trenutno igrajo v Cymru North.

Airbus UK_FC / Airbus UK Broughton FC:

Airbus UK Broughton Football Club je nogometna ekipa s sedežem v Broughtonu, Flintshire, Wales. Izvirali so iz delovne ekipe letalske tovarne Airbus UK, kjer se izdelujejo krila letala Airbus, zato so dobili vzdevek Wingmakers ali The Planemakers . Trenutno igrajo v Cymru North.

Airbus UK_F_C / Airbus UK Broughton FC:

Airbus UK Broughton Football Club je nogometna ekipa s sedežem v Broughtonu, Flintshire, Wales. Izvirali so iz delovne ekipe letalske tovarne Airbus UK, kjer se izdelujejo krila letala Airbus, zato so dobili vzdevek Wingmakers ali The Planemakers . Trenutno igrajo v Cymru North.

Airbus Voyager / Airbus A330 MRTT:

Airbus A330 Multi Role Tanker Transport ( MRTT ) je zrakoplovno cisterno za oskrbo z gorivom, ki temelji na civilnem Airbusu A330.

Airbus XWB / Airbus A350:

Airbus A350 je širokotrupni reaktivni letalski zrakoplov velikega dosega, ki ga je razvil Airbus. Prva zasnova A350, ki jo je leta 2004 Airbus predlagal kot odgovor na Boeing 787 Dreamliner, bi bil razvoj A330 s sestavljenimi krili in novimi motorji .Ker je bila tržna podpora nezadostna, je leta 2006 Airbus prešel na čisto obliko "XWB", ki ga poganjajo turboventilacijski motorji Rolls-Royce Trent XWB. Prototip je prvič poletel 14. junija 2013 iz Toulousea v Franciji. Certifikat evropskega tipa Agencija za varnost v letalstvu (EASA) je bila pridobljena septembra 2014, nato pa ji je dva meseca pozneje sledilo potrdilo Zvezne letalske uprave (FAA).

Airbus Zephyr / Airbus Zephyr:

Airbus Zephyr je serija lahkih UAV na sončni pogon.

Družina Airbus a320 / Airbus A320:

Družina Airbus A320 so letala z ozkim trupom, ki jih je zasnoval in izdelal Airbus. A320 je bil izstreljen marca 1984, prvič je poletel 22. februarja 1987, aprila 1988 pa ga je predstavil Air France. Prvemu članu družine je sledil daljši A321, krajši A319 in še krajši A318. Končna montaža poteka v Toulouseu v Franciji; Hamburg v Nemčiji; Tianjin na Kitajskem od leta 2009; in v Mobileu v Alabami v ZDA od aprila 2016.

Družina Airbus a320_family / Airbus A320:

Družina Airbus A320 so letala z ozkim trupom, ki jih je zasnoval in izdelal Airbus. A320 je bil izstreljen marca 1984, prvič je poletel 22. februarja 1987, aprila 1988 pa ga je predstavil Air France. Prvemu članu družine je sledil daljši A321, krajši A319 in še krajši A318. Končna montaža poteka v Toulouseu v Franciji; Hamburg v Nemčiji; Tianjin na Kitajskem od leta 2009; in v Mobileu v Alabami v ZDA od aprila 2016.

Airbus a330 / Airbus A330:

Airbus A330 je širokotrupno letalo, ki ga je zasnoval in izdelal Airbus . Airbus je zasnoval več izvedenk letala A300, prvega letalskega letala sredi sedemdesetih let. Nato je družba začela razvijati twinjet A330 vzporedno s quadjet A340 in oba modela je lansirala s prvimi naročili junija 1987. A330-300, prva različica, je prvi polet opravila novembra 1992 in leta Air Inter začela leta Januar 1994. Nekoliko krajša različica A330-200 je sledila leta 1998.

Airbus a340 / Airbus A340:

Airbus A340 je širokotrupno potniško letalo dolgega dosega, ki ga je razvilo in izdelalo evropsko letalsko podjetje Airbus. Sredi sedemdesetih let je Airbus zasnoval več izvedenk letala A300, prvo letalo, in razvil A340 quadjet vzporedno z A330 twinjet. Junija 1987 je Airbus lansiral oba modela s svojimi prvimi naročili, A340-300 pa je prvi polet opravil 25. oktobra 1991. Bil je certificiran skupaj z A340-200 22. decembra 1992, obe različici pa sta začeli delovati marca 1993 s strankami, ki so jih lansirale. Lufthansa in Air France. Večji A340-500 / 600 so izstrelili 8. decembra 1997, A340-600 je prvič poletel 23. aprila 2001 in začel obratovati 1. avgusta 2002.

Airbus a350_xwb / Airbus A350:

Airbus A350 je širokotrupni reaktivni letalski zrakoplov velikega dosega, ki ga je razvil Airbus. Prva zasnova A350, ki jo je leta 2004 Airbus predlagal kot odgovor na Boeing 787 Dreamliner, bi bil razvoj A330 s sestavljenimi krili in novimi motorji .Ker je bila tržna podpora nezadostna, je leta 2006 Airbus prešel na čisto obliko "XWB", ki ga poganjajo turboventilacijski motorji Rolls-Royce Trent XWB. Prototip je prvič poletel 14. junija 2013 iz Toulousea v Franciji. Certifikat evropskega tipa Agencija za varnost v letalstvu (EASA) je bila pridobljena septembra 2014, nato pa ji je dva meseca pozneje sledilo potrdilo Zvezne letalske uprave (FAA).

Airbus a380 / Airbus A380:

Airbus A380 je širokotrupno letalo, ki ga proizvaja Airbus. Gre za največje potniško letalo na svetu. Študije Airbusa so se začele leta 1988, projekt pa je bil napovedan leta 1990, da bi spodbudil prevlado Boeinga 747 na trgu dolgih razdalj. Takrat imenovani projekt A3XX je bil predstavljen leta 1994; Airbus je program A380, ki je znašal 9,5 milijarde EUR (10,7 milijarde USD), sprožil 19. decembra 2000. Prvi prototip je bil predstavljen v Toulouseu 18. januarja 2005, njegov prvi let pa je bil 27. aprila 2005. Težave v električnih napeljavah so povzročile dveletno zamudo in razvojni stroški so se povečali na 18 milijard EUR. Svoj certifikat tipa je pridobila od Evropske agencije za varnost v letalstvu (EASA) in ameriške zvezne letalske uprave (FAA) 12. decembra 2006.

Afera Airbus / Afera Airbus:

Afera Airbus se nanaša na očitke tajnih provizij, plačanih članom kanadske vlade v času mandata premierja Briana Mulroneyja (1984–93), v zameno za nakup velikega števila letalov Airbus s strani takratne kronske korporacije Air Canada. Predsednik Airbusa v času natečaja je bil Franz Josef Strauss (1915–1988), odmevni nemški politik na Bavarskem.

Airbus in_Boeing / Tekmovanje med Airbusom in Boeingom:

Konkurenca med Airbusom in Boeingom je že od devetdesetih let prejšnjega stoletja označena za duopol na trgu velikih reaktivnih letal. Do tega je prišlo zaradi vrste združitev v svetovni letalski in vesoljski industriji, pri čemer je Airbus začel delovati kot evropski konzorcij, ameriški Boeing pa je leta 1997 prevzel svojega nekdanjega nadtekmovalca McDonnella Douglasa. Drugi proizvajalci, kot sta Lockheed Martin in Convair v ZDA in British Aerospace ter Fokker v Evropi niso mogli več konkurirati in so se dejansko umaknili s tega trga.

Airbus Executive_and_private_aviation / Airbus Corporate Jets:

Airbus Corporate Jets , poslovna enota Airbusa SAS in del Airbusa, trži in dopolnjuje različice korporativnih letal iz ponudbe matičnih letalskih linij. Tipi vključujejo A318 Elite do dvonadstropnega Airbus A380 Prestige. Po vstopu letala Boeing Business Jet s sedežem 737 se je Airbus leta 1997 pridružil trgu poslovnih letalov z A319 Corporate Jet. Čeprav se je izraz Airbus Corporate jet sprva uporabljal samo za A319CJ, se zdaj pogosto uporablja za vse modele, vključno z VIP široka telesa. Od junija 2019 deluje 213 korporativnih in zasebnih letal; Naročenih je bilo 222 letal, vključno s 128 družinami A320.

Airbus prosky / Airbus ProSky:

Airbus ProSky je bil podružnica Airbusa, ki je bila namenjena izboljšanju učinkovitosti upravljanja globalnega zračnega prometa (ATM), preden se je Airbus združil z Airbusom LUCEM in NAVTECH, da bi ustanovil Navblue. Sestavljen iz strokovnjakov za upravljanje zračnega prometa in ponuja različne rešitve za povečanje zmogljivosti zračnega prometa, učinkovitosti in varnosti, Airbus ProSky sodeluje z izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa (ANSP), operaterji zrakoplovov, letališkimi organi in organi civilnega letalstva.

Škandal z Airbusom / afera Airbus:

Afera Airbus se nanaša na očitke tajnih provizij, plačanih članom kanadske vlade v času mandata premierja Briana Mulroneyja (1984–93), v zameno za nakup velikega števila letalov Airbus s strani takratne kronske korporacije Air Canada. Predsednik Airbusa v času natečaja je bil Franz Josef Strauss (1915–1988), odmevni nemški politik na Bavarskem.

Airbus proti_Boeing / Tekmovanje med Airbusom in Boeingom:

Konkurenca med Airbusom in Boeingom je že od devetdesetih let prejšnjega stoletja označena za duopol na trgu velikih reaktivnih letal. Do tega je prišlo zaradi vrste združitev v svetovni letalski in vesoljski industriji, pri čemer je Airbus začel delovati kot evropski konzorcij, ameriški Boeing pa je leta 1997 prevzel svojega nekdanjega nadtekmovalca McDonnella Douglasa. Drugi proizvajalci, kot sta Lockheed Martin in Convair v ZDA in British Aerospace ter Fokker v Evropi niso mogli več konkurirati in so se dejansko umaknili s tega trga.

Airbus proti_Boeingu / Tekmovanje med Airbusom in Boeingom:

Konkurenca med Airbusom in Boeingom je že od devetdesetih let prejšnjega stoletja označena za duopol na trgu velikih reaktivnih letal. Do tega je prišlo zaradi vrste združitev v svetovni letalski in vesoljski industriji, pri čemer je Airbus začel delovati kot evropski konzorcij, ameriški Boeing pa je leta 1997 prevzel svojega nekdanjega nadtekmovalca McDonnella Douglasa. Drugi proizvajalci, kot sta Lockheed Martin in Convair v ZDA in British Aerospace ter Fokker v Evropi niso mogli več konkurirati in so se dejansko umaknili s tega trga.

Airbus vs_Boeing / Tekmovanje med Airbusom in Boeingom:

Konkurenca med Airbusom in Boeingom je že od devetdesetih let prejšnjega stoletja označena za duopol na trgu velikih reaktivnih letal. Do tega je prišlo zaradi vrste združitev v svetovni letalski in vesoljski industriji, pri čemer je Airbus začel delovati kot evropski konzorcij, ameriški Boeing pa je leta 1997 prevzel svojega nekdanjega nadtekmovalca McDonnella Douglasa. Drugi proizvajalci, kot sta Lockheed Martin in Convair v ZDA in British Aerospace ter Fokker v Evropi niso mogli več konkurirati in so se dejansko umaknili s tega trga.

Airbusan / Air Busan:

Air Busan Co., Ltd. , ki deluje kot Air Busan, je poceni letalska družba s sedežem v Busanjin-gu v Busanu v Južni Koreji. Je hčerinsko podjetje Asiana Airlines. Letalski prevoznik je začel poslovati leta 2007 kot družba Busan International Airlines ; storitev je začela oktobra 2008.

No comments:

Post a Comment